Preventív gerinctorna

A képzést az elismert, kiváló gyógytornászoknál, Nagy Dorkánál, Keszi Krisztinánál és Ballai Évánál végeztem. A tőlük tanultakat nemcsak a preventív gerinctornán, hanem a többi órán is igyekszem alkalmazni.

Tudta-e Ön, hogy vannak rövidülésre, zsugorodásra hajlamos izmaink, amiket elsősorban nyújtanikell, és vannak gyengülésre, megnyúlásra hajlamosak, amelyeket főként erősíteni kell? Sőt, akad, amelyik egyformán tartozik mindkét csoportba! 🙂

Most képzeljen el magán egy hosszú pólót! Ha ennek a pólónak a legalsó csücskét megszorítja, és lefele húzza, a póló többi része is gyűrődni fog, sőt, még a vállánál is feszülni fog. Ugyanígy egymástól távolabbi izmaink is kapcsolatban állnak, hatást gyakorolnak egymásra.

A fenti okok miatt ne úgy képzelje el ezt az órát, hogy csak a törzs izmait fogjuk erősíteni! (Melyik ház állna meg rossz alapokon? Na tessék, itt van a kapcsolat az építészmérnöki és az edzői végzettségem között! 🙂 )

Ennek az óratípusnak a fő célja a testtartás javítása, a gerincproblémák megelőzése (prevenció), illetve a kialakult problémák utókezelése (rehabilitáció). Komolyabb, súlyosabb problémák esetén először orvoshoz, gyógytornászhoz kell fordulni!

Ajánlom nőknek, férfiaknak, idősebbeknek, fiatalabbaknak, ülő munkát végző embereknek!

Ezen az órán nem fogunk szökdelni, ugrálni, és nem használunk step-padot sem, de más eszközöket igen. (Pl.: óriás labda, soft ball, pilates henger, teniszlabda, papír zsebkendő. 🙂  Vajon az utóbbi kettőt mire használjuk? 🙂 )

Dobák Tamara